Cambodja - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ingrid - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

17 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Hoi,
Een paar dagen geleden ben ik via de mekong delta van vietnam naar cambodja gereisd. Het was een schitterende tocht langs allerlei floating markets en mooie zijriviertjes. In de stadjes in de mekong delta zien ze niet zoveel toeristen, dus ik was dan ook erg in trek om bekeken, aangeraakt en te worden nagewezen...
In Cambodja was het zaterdag de 14de newyear en dat vieren ze hier 3 dagen, veel winkels zijn gesloten en de mensen vieren feest.
In Phnom Penh ben ik de killing fields wezen bekijken, hier zijn ruim 17.000 mensen begraven en ruim 8000 daarvan zijn er opgegraven(hier hebben ze een monument met doodshoofden van gemaakt), overal in de killing fields zie je nog restjes kleding liggen, best wel heftig.
Daarna ben ik een school gaan bezoeken die werd als gevangenis gebruikt, nu is het een museum. In 4 jaar tijd zijn er hier ruim 17.000 mensen vermoord! Verder ben ik ook het Royal Palace en het Nationaal Museum gaan bekijken, erg mooi.
In Phnom Penh was het erg warm en ben ik hier dus ook maar snel weggevlucht naar het strand van Sihanoukville, hier is het heerlijk toeven; leuke restaurantjes, maar wederom veel mensen die new year vieren. Ik ben op boottocht naar verschillende eilandjes geweest, hier heb ik gesnorkeld en gezwommen; heerlijk: echt vakantie.
Mijn volgende bberichtje komt uit Siem Reap, waar angor wat is en Ingrid mee komt reizen.
Groetjes Ingrid.
Foto's worden binnenkort veranderd.

  • 17 April 2007 - 05:27

    Inge:

    Veel plezier met z'n tweeen verder,

    groetjes,
    Inge

  • 17 April 2007 - 06:14

    Marjolein:

    Hoi Ing,

    Er begint geen ochtend zo leuk als met een nieuw berichtje van jou. Ben benieuwd naar de foto's. Doe Ing de groeten en nog veel plezier verder.
    Tot ziens ergens op een Nederlands strand.

    Marjolein

  • 17 April 2007 - 07:30

    Frank:

    Begin nou toch echt nieuwsgierig te worden naar alle foto's. Fijne reis verder.

  • 17 April 2007 - 08:02

    Jolanda:

    Hoi Ingrid, je hebt alweer aardig wat gezien en meegemaakt! Indrukwekkend wat je in Phnom Penh gezien hebt! Geniet nog verder van deze mooie reis samen met andere Ingrid. We wachten je volgende verhalen en mooie foto's met plezier af.

    Groetjes Jolanda, Sabrina en Duncan

  • 17 April 2007 - 09:13

    Ome Hans:

    Hoi Ingrid,

    Mooie foto's en leuke beschrijvingen van wat je allemaal hebt meegemaakt. Volgens mij ben je aan vakantie toe als je terug bent om alle indrukken te verwerken.

    Groetjes en nog héééél veel mooie momenten.

  • 17 April 2007 - 10:00

    Erna:

    Ja, Shianoukville heeft hele mooie en paradijslijke stranden. Nog lekker vakantie vieren daar! Heb je al enig idee hoe je naar Siem Riep gaat? Geniet lekker! Leuk vooruitzicht om met Ing het laatste stukje van je reis te doen.
    groet en veel mooie momenten!!

  • 17 April 2007 - 12:22

    Ingird:

    mooie foto's zeg, had je niet even op mij kunnen wachten?? Nee hoor grapje,
    zie je zondag!!

  • 17 April 2007 - 14:33

    Yvonne:

    Hoi Ing,
    Leuk om je reis zo te volgen! Gaaf hoor wat je allemaal meemaakt en ziet! Veel plezier verder samen met Ingrid!

  • 18 April 2007 - 06:46

    Mieke H:

    Hoi Ingrid,
    Begrijp uit je verhaal dat je al weer enorm veel gezien hebt. Af en toe (echt) vakantie vieren is natuurlijk ook wel lekker. Wens je nog veel plezier met Ingrid samen en ben benieuwd wat je met haar nog gaat doen.
    Liefs Mieke

  • 18 April 2007 - 16:44

    Ben En Yvon:

    Hallo ingrid het chiet al aardig op.
    leuk dat Ingrid komt dat is wel gezellig
    Foto s zijn mooi je bent lekker bruin.
    We zijn het weekend met je ouders weg geweest, erg leuk geweest en mooi weer,
    We hebben in het boeren land lekker in de zon gelegen,We zijn naar Leeuwarden en Assen geweest,en op terrasjes gezeten.
    en lekker gegeten dat hoort er bij.
    Ingrid samen nog een fijne vacantie
    Groetjes van Yvon en Ben

  • 19 April 2007 - 08:29

    Tante 10:

    Hoi Ing,

    Ik heb even gewacht met reageren totdat je de nieuwe foto's had geplaatst. Nou, ik heb weer genoten hoor. The Royal Palace met die prachtig bloeiende bougainvillea ervoor: echt helemaal top! Gelukkig heb je een foto van de doodshoofden achterwege gelaten, want meestal bekijk ik je bericht en de foto's tijdens mijn lunchpauze. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor mijn eetlust. Je hebt intussen al zo veel gereisd en gezien, dat het misschien verstandig is vanaf nu wat gas terug te nemen. Straks ben je nog aan vakantie toe! Leuk voor je dat Ingrid je straks gezelschap komt houden. Ik wens haar man sterkte met de poepluiers. Morgen komt Sjors en we kijken er weer naar uit. Hopelijk went hij snel aan de nieuwe plek voor zijn kattenbak. We hebben er alle vertrouwen in. Geniet nog maar van je laatste weekjes in Azië.
    Groetjes vanuit een zonovergoten Zoetermeer,
    tante 10

  • 19 April 2007 - 13:41

    Lidia:

    Hoi Ingrid, wat een prachtige reis is dit zeg. Veel plezier nog samen met Ingrid. Groetjes Lidia

  • 19 April 2007 - 18:16

    Coby:

    hallo Ingrid weer heel veel meegemaakt.Ook leuk dat je staks met zijn tweetjes verder gaat.Geniet er nog lekker van.Groetjes Coby

  • 20 April 2007 - 07:59

    Annet:

    Geweldig, die foto's van je,
    de rest zal ook prachtig zijn.
    Ben heel nieuwsgierig !

    Veel plezier samen !

    (en ik ga na vandaag ook genieten van vakantie, met zon, op het strand van Kijkduin, ook prachtig !!!)

  • 20 April 2007 - 16:38

    Yentl:

    hoi ingrid,

    de foto's zijn heel mooi!!!!!
    en de vakantie ook.
    nog heel veel plezier met de reis en tot gauw.

    groetjes yentl

  • 22 April 2007 - 17:22

    Agnes:

    Het is nou 22 april dus de hele dag heb je je ongetwijfeld verheugd op de aankomst van Ingrid. Samen de laatste weken beleven daar kan niet anders dan een extra dimensie geven aan deze reis. Helemaal te gek en leuk. Veel vakantieplezier samen de komende weken en ik kan me zo voorstellen dat het heerlijk is om met Ing alvast uitgebreid te delen wat je hebt gezien, beleefd en meegemaakt.
    groetjes van Marion en Agnes

  • 25 April 2007 - 12:30

    Emma:

    hey Ingrid!!
    Wat een onwijs mooie foto's heb je gemaakt! :D En zo te zien heb je heeeeel veeeeel bijzondere en leuke dingen gezien:shok: :grin:!!! Afgelopen x was de laatste wedstrijd en toen hebben we verloren:( :roll: maar we zijn uiteindelijk toch 2de geworden!! Binnenkort zijn de selectietrainingen en dan zien we je weer;) Een heeeeeeeeeeeele fijne vakantie nog! Groetjes, Emma:oops:

  • 25 April 2007 - 13:20

    Nancy:

    hoi ing, beetje late reactie van mijn kant maar leuke foto's weer en weer een aantal plekjes gezien waar ik toch ook naar toe moet!! groetjes en nog veel plezier nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2009

Bijna op vakantie naar Maleisie

26 Augustus 2008

Thuis

18 Augustus 2008

Ubud, Candidasa, Padangbai, Legian

07 Augustus 2008

Yogjakarta Java en Lovina Beach Bali

28 Juli 2008

Bogor, Bandung en Pangandaran
Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 43
Totaal aantal bezoekers 36264

Voorgaande reizen:

20 Juli 2019 - 26 Augustus 2019

Geen Zuidoost Azië maar Zuid Amerika

14 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Thailand

08 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Colombia i.p.v. Azië

12 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Sulawesi 2015

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Bali-Lombok-Flores en nog meer moois

02 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Strand, natuur, strand, natuur in Maleisie

22 April 2011 - 09 Mei 2011

Even 2 weken naar Zuid-Thailand

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Thailand-Laos-Thailand

11 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Maleisie:eerst alleen dan samen

20 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: