Hoi An, het kleermakersmekka van Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ingrid - WaarBenJij.nu Hoi An, het kleermakersmekka van Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ingrid - WaarBenJij.nu

Hoi An, het kleermakersmekka van Vietnam

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 April 2007 | Vietnam, Hoi An

Hoi,
De boottocht in halong bay was erg indrukwekkend, vooral omdat de karstbergen in nevel waren gehuld.De boot was een chineesachtig zeilschipje, erg mooi.Hier heb ik nachtje in een prachtig , maar vooral rustig hutje geslapen. Eindelijk een keer geen brommers!
Na halong bay ben ik doorgereisd met de nachttrein naar Hue. Ik kreeg zelfs een heerlijk noodlesoepje als ontbijt in de trein geserveerd. Aangekomen in Hue ben ik een aantal koninklijke graven gaan bekijken met een drakenbootje op de perfume river, erg leuk.
Inmiddels ben ik al weer een paar dagen in Hoi An, waar je naast op het strand liggen ook kleding kunt laten maken. Dat heb ik dus maar laten doen: 2 broeken en 3 topjes en zelfs 1 paar bijpassende slippers!
Uiteraard ga ik van de week proberen wat bijpassende foto's te plaatsen.
Groetjes Ingrid

  • 01 April 2007 - 17:10

    Petra:

    Nog steeds geweldige berichten!!
    Wat ben ik jaloers dat jij met kleding laten maken het zo netjes kan houden 2 broeken en 3 topjes! Dat zou weer niks voor mij zijn .Maar goed als je meer laat maken moet je het allemaal ook wel weer meeslepen!
    have fun!

  • 01 April 2007 - 17:54

    Jens:

    Hoi Ingrid, Veel plezier in Hoi An. Denk je nog wel eens aan ons? Wij wel aan jou. We hebben maandsluiting gehad. Dat ging heel goed. De jongens gingen jumpen en de meisjes gingen dansen. Met schoolreis (24 mei) gaan we naar de Efteling. Dan ben jij toch weer terug?
    Groetjes,
    Jens

  • 01 April 2007 - 18:39

    Inge:

    Geweldig om je in haute couture te zien. Geef je een seintje wanneer je het in Nederland aan hebt, dan kom ik even kijken.

    groetjes

  • 01 April 2007 - 18:44

    Nanda:

    Ohh klinkt super... Je eigen kleding laten maken. Echt leuk! Hier is het inmiddels ook lekker weer, dus ik ben vandaag lekker naar het strand geweest... al is het nog geen bikini weer hoor... haha
    Mocht ik je nog moeten helpen met de foto's dan hoor ik het he?
    Veel plezier!!! Liefs Nanda

  • 01 April 2007 - 19:08

    Mirko:

    Wauw, de Halong Bay. Op foto's ziet die bay er al mooi uit dus zal het in het echt wel prachtig zijn. Ik maak me een beetje zorgen wat betreft eten als je al blij bent met een noodlesoep voor ontbijt. Ik dacht dat de Franse kolonisten voor stokbrood en croissantjes gezorgd hadden in Vietnam? En lijken de broeken op de klederdracht van foto Ingrid009? Heel gaaf om je berichtjes te lezen.
    groetjes, Mirko en Katja

  • 01 April 2007 - 20:13

    Frank:

    Leuk die foto's krijg nu een beeetje betere indruk van wat je allemaal zieet een meemaakt. Veel plezier verder

  • 01 April 2007 - 20:52

    Stef:

    Hoi An, eh... hoi Ing, ik reis helemaal met je mee, hoor, dankzij deze leuke website! De Karstbergen gehuld in nevel, noodlesoup in de trein, in een draakje over een geparfumeerde rivier, en op het strand liggen wachten op je kleding, "made in Vietnam". Reis maar lekker verder, wij dromen mee!

  • 02 April 2007 - 07:13

    Mieke H.:

    Hoi Ingrid,
    Je hebt het dus nog steeds onwijs naar je zin. Dat is handig zo'n kleermaker, was het snel klaar? Je doet een hoop ervaringen op, op deze manier. Kan je een beetje converseren met de lokale bevolking? Of gaat dat heel moeizaam met handen en voeten. We blijven je volgen en kijken al uit naar je volgende berichtje.
    Groetjes en een dikke knuf Mieke.

  • 02 April 2007 - 08:19

    Lidia:

    Hoi Ingrid, Wat leuk om je mooie reis een beetje mee te beleven. Je reist best wel veel met de trein het zijn natuurlijk ook hele afstanden daar.Op maat gemaakte kleding dat is mooi dat is ook wel iets voor mij. Veel plezier en we kijken uit naar het volgende bericht. Groetjes Lidia

  • 02 April 2007 - 12:45

    Coby:

    Hallo Igrid, kan je niet voor de heleschool kleding laten maken? Kijk al weer uit naar je foto's heb je ook foto's van jou in je nieuwe kleren? Je heb aardig weer wat meegemaakt.Nou tot het volgende bericht.

  • 02 April 2007 - 18:01

    Marloes:

    Leuk Ing!Zonde dat je geen bijpassend hoedje hebt laten maken.ha ha.Zou je best leuk staan! Nog veel plezier hoor.
    x

  • 03 April 2007 - 18:07

    Clien:

    IK had nu graag bij je geweest gaaf hoor je eigen kledinglijn niet gek
    maar goed wij hebben de miss etam.
    Leuk die foto's heb ik een beetje idee waar en hoe het eruit ziet
    Ik kijk uit naar j evolgende bericht
    groetjes Clien

  • 03 April 2007 - 19:02

    Patty:

    Geweldig zelfs bijpassende slippers, ik wil hier ook zo'n adresje!
    gr Patty

  • 04 April 2007 - 09:38

    Tante 10:

    Hoi Ingrid,
    Wie veel reist, kan veel verhalen. Dat gaat in jouw geval maar al te zeer op. Het is geweldig te lezen en te zien wat jij allemaal beleeft. Je foto's zijn prachtig. Maar wat gaat de tijd snel hè? Zit de helft van je vakantie er al weer op. Het weer hier in Nederland krijgt al een aardig zomers karakter. De bomen beginnen behoorlijk uit te lopen en voordat je het weet, is alles groen. De boot ligt weer in het water en is er klaar voor. Nou, wij ook! Ben benieuwd naar je nieuwe garderobe. Laat Frans Molenaar en Mart Visser maar eens een poepie ruiken! Geniet nog maar lekker! Tot je volgende verslag (met foto's).
    Groetjes,
    tante 10

  • 05 April 2007 - 15:55

    Lia:

    wat een prachtige omgeving! Wat een super ervaring moet dat zijn. Hoop dat je ook leuk reisgezelschap tegenkomt zodat je je ervaringen af en toe kan delen. Blijf zulke mooie foto's maken dan blijven wij hier (jaloers) erbij weg dromen.
    Voorzichtig en geniet!
    Groetjes Lia

  • 05 April 2007 - 19:28

    Agnes:

    Hoi Ing,
    Nou, staat je goed hoor, dat felle blauw. En grappig, bijpassende slippers. Je foto's zijn prachtig, wat een plaatjes.
    Komend weekend is het Pasen; daar merk jij weinig van daar denk ik. Hier alles oke, met jou ook zo op de foto's te zien. Have fun en tot volgende mail.
    gr, Agnes en Marion

  • 06 April 2007 - 12:09

    Danielle En Olivier:

    Ha die Ingrid.

    Je kon je toch niet inhouden he. Maar het aanbod is zo groot, wij zijn ook gezwicht. Het klinkt allemaal heel leuk wat je doet. Geniet er nog van. Je gaat nu zeker naar Natrang. Dalat is zeker aan te raden!

    Groetjes

  • 07 April 2007 - 15:28

    Siobhan:

    Hallo Juf,

    Hoe is het?
    Wij gaan op 24 mei naar de Efteling.
    Ik hoop dat u dan ook mee gaat.
    8 juni hebben we schooldisco.
    We hebben ook maandsluiting gehad.
    Ik mis u heel erg.
    Komt u gauw weer terug als u hebt genoten van u vakantie?
    Veel plezier verder!

    Gr. Siobhan

    p.s 20 april moeten we onze werkstukken inleveren!

  • 07 April 2007 - 16:01

    Emma:

    hoi hoi,

    Allemaal leuke dingen lees ik!!
    Echt onwijs gaaf allemaal!!!
    Doen ze eigenlijk ook vollybal in Vietnam??! hihi....Veel plezier nog!!

    kus emma (mc1)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2009

Bijna op vakantie naar Maleisie

26 Augustus 2008

Thuis

18 Augustus 2008

Ubud, Candidasa, Padangbai, Legian

07 Augustus 2008

Yogjakarta Java en Lovina Beach Bali

28 Juli 2008

Bogor, Bandung en Pangandaran
Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 36261

Voorgaande reizen:

20 Juli 2019 - 26 Augustus 2019

Geen Zuidoost Azië maar Zuid Amerika

14 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Thailand

08 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Colombia i.p.v. Azië

12 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Sulawesi 2015

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Bali-Lombok-Flores en nog meer moois

02 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Strand, natuur, strand, natuur in Maleisie

22 April 2011 - 09 Mei 2011

Even 2 weken naar Zuid-Thailand

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Thailand-Laos-Thailand

11 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Maleisie:eerst alleen dan samen

20 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: