Drukte in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ingrid - WaarBenJij.nu Drukte in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ingrid - WaarBenJij.nu

Drukte in Hanoi

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal,
Ik ben vorige week aangekomen in Hanoi(vietnam) na ruim 2 1/2 week in het rustige en warme Laos.
Ik kreeg dan ook echt een cultuurshock toen ik in hanoi aankwam: regen,koud, auto's, maar vooral heel veel toeterende brommers!
Ik ben op dagtrip naar de perfume pagoda geweest, dit was schitterend met mooie karstgebergte vanaf het land en heel veel lokalen die hier in de pagoda kwamen offeren en geluk halen, heel bijzonder.
Ik ben na 1 1/2 dag dan ook gevlucht met de nachttrein tussen alle lokale mensen naar de bergen van Sapa. Hier werd het nog kouder, maar het was wel veel rustiger!!!! Ik heb hier 3 dagen gewandeld tussen rijstvelden, naar allerlei dorpjes met minderheidsgroepen in allerlei prachtige kledij. Inmiddels ging zelfs de zon schijnen, jippie.
Nu ben ik weer terug in hanoi, vandaag ben ik naar het mausoleum van ho chi minh geweest, die hier al ruim 20 jaar ligt opgebaard(gelukkig met super airco).
Morgen vertrek ik voor een 2 daagse boottocht naar Halong Bay, hier komen de karstbergen uit de zee.
Ik geniet volop en bedankt voor alle leuke berichtjes.
Ik ga straks proberen wederom foto's te plaatsen. En gelukkig gelukt.
Groetjes Ingrid

  • 25 Maart 2007 - 06:21

    John Spi:

    Met het weer is het denk ik net als in Europa, het kan per regio verschillen. In Hanoi is het kapitalisme destijds meegekomen tijdens de oorlog en dat gaat niet meer weg. Waarschijnlijk zul je inderdaad meer van het authentieke leven in de kleinere dorpen ervaren. Ga vooral door met genieten Ingrid, groeten!

  • 25 Maart 2007 - 06:53

    Frank:

    Niet alleen verschillende indrukken van wat je ziet, maar dus ook wat je voelt. Hopp dat je warme kleren bij je had. Veel plezier verder.

  • 25 Maart 2007 - 09:06

    Ing B:

    He die Ing
    Klinkt nog steeds allemaal geweldig!
    Tja hier is het ook prima, wel een beetje minder spectaculair. Vandaag is het lekker weer en we gaan aan de tuin werken. Gisteren 2 bomen neergezet (Red Robins), vandaag de trampoline ingraven.Geniet lekker verder, erg leuk om al je verhalen te lezen!
    Groetjes, Ing B

  • 25 Maart 2007 - 09:17

    Jet:

    Geniet er nog maar van voor je het weet ben je weer thuis en is het in Nederland ook weer lekker weer. We blijven je op de voet volgen. Groetjes

  • 25 Maart 2007 - 10:00

    Ik:

    Even een korte toelichting.
    1ste foto: In hanoi bij de kapper
    2de foto: Bootjes op weg naar de Perfume Pagoda.
    Overige foto's: sapa en omgeving.
    Met dank aan Nanda, die ze heeft geplaatst.
    Groetjes Ingrid

  • 25 Maart 2007 - 10:20

    Inge:

    Je verhalen blijven fantastisch om te lezen. Blijf lekker genieten. Ga je nog op zoek naar een Vietnamese kleermaker?

  • 25 Maart 2007 - 15:57

    Coby:

    Hallo ingrid wat leuk om nou ook eens wat tezien van al jou belevenissen.Geniet er nog lekker van.Groetjes en kusjes

  • 25 Maart 2007 - 17:21

    Sicco:

    Leuke foto's! Die bergen zien er fantasties uit. Ik zou willen dat ik daar was! Groetjes Sicco!

    :)

  • 25 Maart 2007 - 18:08

    Carolien(clien):

    Echt onwijs zeker nu met die foto's erbij
    Leuk om je zo te volgen liefs clien

  • 25 Maart 2007 - 19:01

    Xela:

    Leuk hoor al die berichten en foto's. Ga zo door!

  • 25 Maart 2007 - 19:02

    Katja:

    mooie foto's ing! leuk om je zo een beetje te volgen. groetjes, katja

  • 25 Maart 2007 - 19:18

    Astrid:

    Erg leuk om nu ook foto's bij je verhalen te zien. Wat beleef jij veel zeg. Als wij weer een normale werkweek achter de rug hebben, heb al weer enorme afstanden afgelegd en fantastische gebieden gezien. Kortom ben gewoon jaloers! Veel plezier de komende tijd!

  • 25 Maart 2007 - 20:13

    Ineke:

    Hi teamie
    Eg leuk om te zien dat jij de mid onder de vietnamezen bent!!! leuk leuk! we missen je wle hier hoor... maar degraderen gaat wsl (gelukkig!) niet gebeuren!!!
    Geniet ervan.. en ga door met de leuke verhalen!!!
    Groetjes!

  • 26 Maart 2007 - 07:26

    Mieke Hessels:

    Hai Ingrid,
    Leuk dat het gelukt is met de foto's, kunnen we eindelijk wat zien. Is natuurlijk wel een schok als je weer in een grote plaats komt, na alle rust van het platte land. Nog heel veel plezier en geniet er maar van, hopelijk wordt je niet zeeziek.
    Groetjes Mieke

  • 26 Maart 2007 - 07:45

    Jens:

    In Hanoi was het dan precies het zelfde in Egypte Cairo

    Mooie bergen en rivieren daar

  • 26 Maart 2007 - 08:09

    Erna:

    tot nu toe alleen nog maar leuke en mooie dingen gezien en ontdekt?! Mooie foto's toch heel mooi om te zien hoe de mensen ergens anders leven. Ik ben benieuwd naar meer!
    liefs,

  • 26 Maart 2007 - 11:22

    Tante 10:

    Hoi Ingrid,
    Wat een leuk verslag weer van je Azië-avontuur. Ik kijk er steeds reikhalzend naar uit. En wat een fantastische foto's jôh! Je staat er (terecht) ook weer glunderend op. Ik neem mijn petje voor je af hoor, dat je uppie zo'n enorme reis maakt. Zo te zien/lezen, gaat het alleen reizen je goed af en voel je je niet eenzaam. Je kunt met niemand overleggen en dat lijkt me heel erg moeilijk. Echt "chapeau bas" hoor Ingrid, ik doe het je niet na. Nu je al weer een paar weken weg bent en je de Nederlandse taal dus zolang niet hebt gebezigd, vergeef ik je "licht opgebaard" wel hoor. Of was dat bedoeld als test voor je leerlingen (hahaha)? Hoe dan ook: jij geniet van je reis en ik van je verslagen/foto's. Graag tot de volgende.......
    Groetjes van tante 10
    P.S.: inmiddels schijnt ook in Zoetermeer de zon!

  • 26 Maart 2007 - 12:43

    Lidia:

    Wat maak je weer veel mee zeg,en wat een mooie foto,s. Groetjes Lidia

  • 27 Maart 2007 - 12:05

    Stef En Es:

    Ha: FOTO'S!!! Wauw, wat een mooie mensen heb je daar toch! En die natuur... mooi dat plateau met die terrassen. Zeer benieuwd naar de karstbergen (=1 van de wereldwonderen!). Trek lekker verder, Ing, geniet en laat ons mee genieten!
    Groetjes van ons en de kids.

  • 27 Maart 2007 - 12:18

    Janny:

    hier nu ook mooi weer. kinderen spelen zonder jas buiten. leuk dat je toch wat foto's heb geplaatst.Ik vind het geweldig te lezen wat je allemaal meemaakt.Hier gaat alles z'n gangetje. cito dingen gaan goed. kamp komt ook goed. maar dat is allemaal niet boeiend. geniet jij maar lekker. wij volgen je wel op je site. tot mails

  • 27 Maart 2007 - 19:32

    Agnes:

    Hoi Ing, vandaag je site weer eens opgezocht; mooie plaatjes, leuk zeg dat het gelukt is om ze te plaatsen. Je hebt het lekker naar je zin, op zijn tijd kom je toch weer iemand tegen om even mee op te trekken, lijkt me ook wel lekker, even kletsen met reisgenoten; helemaal toppie. Ik blijf je volgen. Groetjes, van Marion en Agnes

  • 27 Maart 2007 - 21:38

    Robin:

    Wat wordt de wereld toch klein met internet. Geniet van je reis, ziet er erg indrukwekkend uit


  • 28 Maart 2007 - 07:05

    Michel Van Kleef:

    Hoi Ing,

    Leuk om je verhalen te lezen. Van thailand komt bekend voor aangezien ik dat land redelijk goed ken.
    Veel plezier verder en doe voorzichtig

  • 31 Maart 2007 - 18:42

    Patty:

    Hai,
    Leuk om foto's te zien, errug mooie plaatjes. Onwijs hoor al die verschillende indrukken die op doet. Nooit bij stil gestaan dat je ook kou zou meemaken, grappig. Hier is alles oke, druk, leuke rapportavond geweest. De kinderen hebben afgelopen vrijdag op0getreden met de maandsluiting, helemaal geweldig. Ben benieuwd wat jij straks voor veranderingen bij ze ziet, ze worden groter en dan bedoel ik niet in de lengte maar in interesses en houding! Ik vind het nog steeds erg genieten. Het is ook wel leuk om vier dagen aanwezig te zijn ipv drie al is het thuis wel een hoop geregel. Hoop snel weer verhalen te lezen tot gauw.
    Gr Patty

  • 01 April 2007 - 12:31

    Joop Jurien:

    hoi juf ingrid
    zo te zien heeft u het daar harstikke naar u zin.
    gelukkig maar ik mis u wel hoor.
    leuke foto`s en doe hwel voorzichtig daar ik wil u weer heel voor de klas :P
    groetjes:joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2009

Bijna op vakantie naar Maleisie

26 Augustus 2008

Thuis

18 Augustus 2008

Ubud, Candidasa, Padangbai, Legian

07 Augustus 2008

Yogjakarta Java en Lovina Beach Bali

28 Juli 2008

Bogor, Bandung en Pangandaran
Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 36268

Voorgaande reizen:

20 Juli 2019 - 26 Augustus 2019

Geen Zuidoost Azië maar Zuid Amerika

14 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Thailand

08 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Colombia i.p.v. Azië

12 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Sulawesi 2015

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Bali-Lombok-Flores en nog meer moois

02 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Strand, natuur, strand, natuur in Maleisie

22 April 2011 - 09 Mei 2011

Even 2 weken naar Zuid-Thailand

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Thailand-Laos-Thailand

11 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Maleisie:eerst alleen dan samen

20 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: