Luang Prabang - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ingrid - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ingrid - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

16 Maart 2007 | Laos, Vientiane

Hoi allemaal,
Na Savannaket ben ik naar Vientiane (de hoofdstad)gegaan, het was hier echter erg warm en heel erg toeristisch.
Na Vientiane ben ik naar Vangvieng gegaan, een dorpje aan de rivier waar ik in een tube(binnenband) de rivier ben afgegaan. Dit was echt gewldig om lekker fris in het wter langs het karstgebergte af te drijven
Daarna verder gereisd naar Luang Prabang, een mooie stad aan de Mekong rivier, helaas worden momenteel in en rond de bergen alle bomen verbrand en hangt er dus erg veel smog in de stad. Ik ben nog even een kijkje gaan nemen op een school en heb een hele zak pennen gegeven. Het was echt leuk, alle kinderen heette mij welkom in het Engels en Laotiaans.
Vervolgens ben ik 2 dagen geleden naar een dorpje Nong Khiew verderop gereisd met de boot, 8 uur opgepropt in een klein bootje,
maar het was een geweldige tocht!.
Daarna nog verder de rivier op naar een heel klein dorpje waar zelfs geen electriciteit was, hier heb ik
een nachtje in een hutje aan de rivier geslapen.
Nu ben ik weer terug in Luang Prabang en zondag vlieg ik naar Hanoi in Vietnam.
Ik heb geprobeerd de foto's te plaatsen, helaas lukte het weer niet, sorry. Dat wordt dan waarschijnlijk na de vakantie.
Groetjes Ingrid

  • 16 Maart 2007 - 11:04

    Ingrid:

    hoi heel snel, ben de eerste met een reactie, yeh!
    Geniet ervan en veel plezier!!

  • 16 Maart 2007 - 12:22

    Jolanda:

    Hoi Ingrid,
    Je hebt alweer heel wat achter de rug. Je zult wel een lekker kleurtje hebben nu met dat mooie weer daar! Ga jij nog maar lekker genieten van deze dagen en zondag een goede vlucht naar Vietnam, en we wachten je volgende verslag af!
    Wij gaan nu weekend vieren. Groetjes Jolanda, Sabrina en Duncan.

  • 16 Maart 2007 - 16:09

    Frank:

    Je maakt me wel nieuwsgierig hoor met het niet kunnen plaatsen van foto's maar goed dan heb je als je terug bent weer het een en ander te laten zien. Het lijkt me een verschrikkelijk mooie maar ook doodvermoeiende reis. Nog veel plezier verder en geniet ervan.

  • 16 Maart 2007 - 19:53

    Stef:

    Jammer van de foto's zeg, wordt erg nieuwsgierig door je verslagen. Trouwens errug leuk deze site. Wij zijn nog steeds druk aan 't klussen, begint eindelijk een beetje op te schieten. Nog maar een maandje stressen!! En jij nog een kleine 2 maandjes relaxen... wat is het leven soms toch hard! Hee, groetjes van hier en geniet er weer van.

  • 16 Maart 2007 - 20:48

    VijverJohn:

    Hoi Ingrid,
    Zo te lezen maak je een hoop spannende en interessante dingen mee. Lijkt me fantastich! Waarom werden alle bomen verbrand? Is het eten goed? Ben je er nog niet ziek van geworden?
    Het was vandaag (vrijdag) érg rustig op school: 6 collega's ADV, jij in het verre oosten, Irene aan het skieen in Frankrijk en wij maar ploeteren! Ik ben dus nog steeds jaloers op je!
    Geniet er van en doe voorzichtig!
    Hartelijke groeten,
    John.

  • 17 Maart 2007 - 06:20

    Ik:

    Zoals jullie zin is het gelukt om wat foto's de plaatsen. Ben wel even bezig geweest, maar dat houdt me van de straat! Het is hier geweldig; zie zulke mooie mensen en dingen. Werk ze..........

  • 17 Maart 2007 - 15:28

    Carolien :

    Zullen we Pekingexpressen??????????????Jijn hebt nu ervaring groetjes Clien

  • 18 Maart 2007 - 09:29

    Inge:

    Hoi Ingrid,

    Goed om weer van je belevenissen te horen. Is laos een arm land en hoe ben jij aan je visum voor dat land gekomen? Dit zijn vragen van mijn buurvrouw die in april naar Laos gaat.
    Heel veel plezier in Vietnam!
    Heb je al een leuke stek voor een bed-and-breakfast gezien?

    groetjes,
    Inge

  • 18 Maart 2007 - 15:35

    John Spi:

    Leuke foto's, zijn goed gelukt. Hoe is de temperatuur daar eigenlijk? Ik ben benieuwd hoe Hanoi er uit ziet en of je nog veel herinneringen ziet van de oorlog. Veel plezier op je zwerftocht...

  • 18 Maart 2007 - 22:44

    Ben En Yvon:

    Leuk weer van je
    te horen de foto's
    zijn leuk lekker
    genieten mooi weer beter als bij ons geniet maar
    lekker.
    groetjes Yvon en
    Ben


  • 19 Maart 2007 - 08:24

    Mieke H.:

    Hoi Ingrid,
    Tsjonge, wat spannend weer allemaal, leuk dat er nu toch wat foto's te zien zijn. Is de bevolking aardig daar in Vietnam? De kinderen waren zeker wel blij met de pennen. We blijven je volgen en zijn benieuwd naar je volgende avontuur.
    Knuffels Mieke

  • 19 Maart 2007 - 09:37

    Tante 10:

    Ha die Ingrid!
    Het heeft even geduurd, maar ons wachten is beloond met een nieuw verhaal over je belevenissen. En wat een schitterende foto's zeg! Ik geniet ervan. Het is ook wel duidelijk te zien welke foto jij niét hebt gemaakt. Daar sta jij overigens prachtig op, maar je achtergrond mist de top (hahaha). Maar je nieuwe camera is perfect. Zelfs als ik de foto's vergroot, blijven ze scherp. Ik vind het echt énig om je op deze manier te kunnen volgen. Veel plezier en blijf goed op jezelf passen hoor!
    Groetjes,
    tante 10

  • 19 Maart 2007 - 09:56

    Lidia:

    Hoi Ingrid,

    Je beleeft weer heel veel spannende en leuke dingen zeg. Maar waarom verbranden ze de bomen willen ze open plekken maken ofzo. Van wie is dat hutje waar je in mocht slapen? En van Laotiaans had ik nog nooit gehoord! Veel plezier verder groetjes Lidia

  • 19 Maart 2007 - 09:59

    Brenda:

    Hai Ing,

    Leuk om weer wat van je reis te lezen. En wat een mooie foto's! Krijg nu een beetje een indruk wat je allemaal ziet en doet. Natuurlijk ook op een school gekeken. Bijzonder om te zien hoe de kinderen daar in de klas zitten. Kan me voorstellen dat ze ontzettend blij waren met de pennen.Geniet ze nog!


  • 19 Maart 2007 - 12:36

    Ik:

    Ben nu in Hanoi, hele overgang: koud en heel erg druk(iedereen heeft hier een brommmer). Na mijn trektocht in Sapa(bergdorp in het noorden) en tocht door halong baai zal ik nieuw verhaal maken met nieuwe foto's.
    Groetjes Ingrid

  • 19 Maart 2007 - 14:27

    Tante 10:

    Oh, Ing, ik kan bijna niet wachten.

  • 19 Maart 2007 - 15:37

    Rachel:

    Hai, wat ziet het er allemaal gaaf uit! Blijf er lekker van genieten en laat ons meegenieten van je mooie reis! (en jaloers... ach dat is ook maar een gevoel toch ;) )
    groetjes

  • 19 Maart 2007 - 15:51

    Ilse:

    Hoi,
    Het klinkt nog steeds allemaal geweldig! Blijf lekker genieten.
    Ook erg leuk om de foto's te zien. Want ik kan er toch wel een aantal zien.

    Liefs Ilse

  • 19 Maart 2007 - 18:03

    Tonny:

    He he eindelijk berichtje van mij. Lekker snel!! Maar kijken wel veel op je site hoor. Mar houdt het ook allemaal bij. Lijkt wel allemaal heel gaaf!! Ook mooie foto's. Mooi cameraatje volgens Mar.Het ziet er daar gewoon gaaf uit. Nou de komende tijd heel veel plezier!Tot horens.

  • 19 Maart 2007 - 19:49

    Patty:

    Nou ja de foto's die er op staan, zijn wel erg mooi. Ik ben erg weg van dat meisje met dat verwilderde hoofd, wat een scheetje. Die zou je toch zo in je rugzak stoppen om mee te nemen. Ben erg benieuwd hoe je Vietnam vindt, daar heb ik namelijk al meer verhalen en beelden van gezien en gehoord. In de klas gaat ie lekker. Het panorama op het bord gaat steeds meer vormen aannemen. Twinning blijft een lastig verhaal. Project gestart vandaag, kinderen zijn enthousiast, ik heb ook wat leuke mensen weten te strikken die langs komen. Een visagiste, een zaalvoetballer, architect (papa majka)iemand komt vertellen over boeken, hoe die nou tot stand komen en een museumbezoek, gaat over alles wat te maken heeft met mode. Nou ik zal je niet meer lastig vallen met verhalen van hier, ben weer beniuwd naar die van jou. Tot snel Patty

  • 19 Maart 2007 - 21:53

    Silvia:

    Leuk om te lezen, hoe het daar gaat!! Ik hoorde al van een andere collega, dat je bij Ginny had gegeten. Leuk! xxx Silvia

  • 20 Maart 2007 - 21:50

    Kristel:

    He ingrid,

    eindelijk effe je mailtje gelezen en natuurlijk je website bezocht. Tja, mijn verhalen kunnen natuurlijk nooit tegen die van jou op. Gave foto trouwens. Veel plezier en we mailen!

  • 21 Maart 2007 - 15:22

    Nanda:

    Hey Ing,

    Wat goed dat je foto's er op staan!!! Leuk om ze te bekijken. Have fun,
    Groetjes Nanda

  • 22 Maart 2007 - 20:32

    Ieke:

    Mooie foto's!!!!

  • 23 Maart 2007 - 05:54

    Nancy:

    het zijn er niet veel(foto's) maar ze zijn wel mooi ,ben benieuwd naar de rest...nog veel plezier!

  • 23 Maart 2007 - 21:43

    Freja:

    Geen foto's? Ik zie wel foto's, en hele mooie nog wel! Dat meisje met haar hand voor 1 oog: geweldig mooi. Klinkt nog steeds erg goed allemaal Ing! Heel veel plezier nog!!!! Liefs, Freja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2009

Bijna op vakantie naar Maleisie

26 Augustus 2008

Thuis

18 Augustus 2008

Ubud, Candidasa, Padangbai, Legian

07 Augustus 2008

Yogjakarta Java en Lovina Beach Bali

28 Juli 2008

Bogor, Bandung en Pangandaran
Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 36203

Voorgaande reizen:

20 Juli 2019 - 26 Augustus 2019

Geen Zuidoost Azië maar Zuid Amerika

14 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Thailand

08 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Colombia i.p.v. Azië

12 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Sulawesi 2015

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Bali-Lombok-Flores en nog meer moois

02 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Strand, natuur, strand, natuur in Maleisie

22 April 2011 - 09 Mei 2011

Even 2 weken naar Zuid-Thailand

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Thailand-Laos-Thailand

11 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Maleisie:eerst alleen dan samen

20 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: