Bye bye Annet. Hello Arie. Verslag vanuit Borneo. - Reisverslag uit Santubong, Maleisië van Ingrid - WaarBenJij.nu Bye bye Annet. Hello Arie. Verslag vanuit Borneo. - Reisverslag uit Santubong, Maleisië van Ingrid - WaarBenJij.nu

Bye bye Annet. Hello Arie. Verslag vanuit Borneo.

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

17 Juli 2011 | Maleisië, Santubong

Hoi allemaal,
Hier ben ik weer na een behoorlijke reis achter de rug te hebben.
Vanuit Cherating zijn Annet en ik verder gereisd naar Kuala Terengganu, waar we de lokale markt en Chinatown hebben bezocht. Daarnaast hebben we tussen de locals genoten van een heerlijke juice met uitzicht op de zee. Inmiddels hadden we ook een taxi geregeld voor de rit naar Kuala Besut(hier moesten we nl. de jetty naar de Perhentian Islands nemen).
De taxi stond keurig op tijd klaar en 1 1/2 uur later waren we bij de jetty. Hier even wachten en toen met een speedboat naar ons hutje bij Cocohut Chalet.
Hier bleek dat we zelfs een redelijk uitzicht hadden op de prachtige azuueblauwe zee, helemaal top. Op de Perhentian hebben Annet en ik genoten van de zon, de mooie zee, de witte stranden, gedobberd op het luchtbedje en gesnorkeld.Tijdens het snorkelen hebben we ook nog een zeeschildpad gezien; helemaal gaaf. We hebben nog geprobeerd de turtle bij te houden, maar dat ging niet lukken.
Na ons heerlijke verblijf op de Perhentian zijn Annet en ik Kota Bahru nog even wezen bekijken; de lokale markt in een heel mooi gebouw en een heerlijke koele shoppingmall.
De volgende dag zijn we naar Kuala Lumpur gevlogen, waar ik die zaterdag afscheid zou nemen van Annet en Arie op ging halen van het vliegveld.
Vanaf mijn hotel ging er een busje naar het vliegveld waar ik dan ook al om 6.10 uur was. Arie was inmiddels ook geland en na de douna hebben we elkaar ontmoet. Rond 10 uur zijn we samen verder gevlogen naar Kuching in Borneo voor onze vakantie daar. Na eeen vlucht van 2 uur zijn we in Kuching geland, waar we werden opgehaald door Laurens van The Village House. Na 3 kwartier door de stad en vervolgens door een mooie omgeving kwamen we aan bij The Village House. Dit hotel staat vlakbij Santubong( een dorpjevan 20 huizen ofzo) en het strand in the middle of nowhere. Maar wat een prachtig hotel om onze reis in Borneo te beginnen. Het is heel kleinschalig, mooie kamers met lokale details, een soort hemelbed en een heerlijk koel zwembad. Helemaal fijn om hier te zijn.
Vandaag zijn we naar het Sarawak Cultural Village gegaan waar we genoten hebben van een dansshow van allerlei stammen uit Borneo. Hier hebben we ook allerlei woningen van de verschillende stammen gezien.
Na al dit culturele gedoe zijn we op het Damai starnd gaan liggen en dachten daar een heerlijk koel duikje in zee te nemen. Dat duikje is gelukt, maar in een warme zee. Ook lekker.
Morgen reizen we even terug naar Kuching en daarna door naar Bako Nationaal Park waar we hopleijk neusapen gaan zien.
Wordt vervolgd. Ik heb ook wat foto's op de site gezet, zodat jullie een beetje een indruk hebben.
Groetjes Annet, Arie en Ing

• 17 Juli 2011 - 14:25

Ingrid:

nou wat een mooie foto's en dat terwijl hier de regen nog maar eens met bakken uit de hemel komt, jaloers.
    Gelukkig zijn wij naar het nijntje huis geweest met oma, toch ook nog wat leuks gedaan ;-)
    geniet ze, groetjes ing

• 17 Juli 2011 - 15:57

Jessica:

Wat een heerlijke foto's. Echt jaloers.
    Geniet nog lekker van jullie vakantie.

Groetjes Jessica

• 17 Juli 2011 - 19:04

Nancy:

Wat klinkt dat allemaal fantastisch... het is hier pokke weer maar eind van de week zoek ik ook de zon op met mijn meiden en mn kleine oogappel dus ik klaag niet. Nog een hele fijne tijd met arie toegewenst.

• 17 Juli 2011 - 20:00

Greet:

Zoals altijd heel leuk om te lezen hoor Ingrid. Veel heb je alweer beleefd en het eind is nog niet in 't zicht.... Hele leuke foto's ook. Wij vertrekken dinsdag a.s. met Martine, Rob en de twins. Jullie nog heel veel plezier verder ! Groetjes, Greet

• 18 Juli 2011 - 08:48

Papa En Mama:

Hoi Ingrid en Arie,
    Fijn dat jullie zo genieten en wat zien jullie weer veel. Hier is alles goed. Alleen regent het. Wij hopen dat jullie nog veel plezier hebben. Groetjes

• 18 Juli 2011 - 08:50

Mama En Papa:

Hoi Ingrid en Arie,

Wat een lang reisverslag. Leuk hoor. Alles is hier goed. Alleen regent het. Jullie boffen met dat mooie weer. Nou jongens nog heel veel plezier. Groetjes

• 21 Juli 2011 - 13:10

Annet:

Ha allebei, waar zitten jullie nu ? (oftewel...update je site, haha)
    Groeten uit Kuala Lumpur