Maleisie toch niet zo westers als ik dacht - Reisverslag uit Lumut, Maleisië van Ingrid - WaarBenJij.nu Maleisie toch niet zo westers als ik dacht - Reisverslag uit Lumut, Maleisië van Ingrid - WaarBenJij.nu

Maleisie toch niet zo westers als ik dacht

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

19 Juli 2009 | Maleisië, Lumut

Hoi allemaal,
Hier ben ik weer...een week verder en al veel beleefd.
Vorige week maandag heb ik sightseeing Kuala Lumpur gedaan en ben gezellig met een vriendin van Annet(Patricia die in K L woont) naar Little India geweest en gezellig samen gegeten.
De volgende dag ben ik naar Melakka gereis waar ik de restanten(huizen e.d.) van de Hollanders en de Portugezen heb bekeken.
Vanaf Melakka(west) ben ik naar Mersing(oost) gereisd, dat was nog wel een hele onderneming. In melakka vertelde ze n l. dat de bus maar tot halverwege Mersing ging en dat ik daar maar een andere bus moest pakken...Oke, geen probleem. In Kluang bleek echter dat de bus toch gewoon door ging naar Mersing. Ik moest alleen even snel een busticket kopen, oke.De reis verliep eigenlijk best wel voorspoedig en ik was rond een uur of 12 in Mersing, waar ik ook nog met de jeety(ferry) van 2.30 uur meekon naar Pulau=eiland Tioman. Zo gegezegd zo gedaan, alleen vertrok de boot pas om 4.30 uur en kon ik niet meer van het strand genieten...Gelukkig de dagen erna wel; een hutje aan zee(wel erg basic), strand voor de deur, garnalen genoeg om te eten, Kortom vakantie, heerlijk. Helaas geen goed internet, zodat ik mijn foto's kon uploaden, sorry.
Na Pulau Tioman ben ik via Kuantan(geen internet te vinden, wel een grote koele shoppingmall, hotel boven een karokebar, ook leuk) via Ipoh naar Lumut gereisd. Hier ben ik nu na 11 uur reizen en stap ik morgen op de boot naar Pulau Pangkor. Hopelijk ga ik daar ook weer van het strand genieten.
Jullie lezen het binnenkort of later wel.
Groetjes Ing

  • 19 Juli 2009 - 14:44

    Ingrid:

    ja eerste!
    Ben benieuwd hoe je pangkor vindt, schijnt wel rugzak toeristisch te zijn (weet ik alleen uit het boek hoor)
    geniet ervan

    dikke kus van anouk en mirte

  • 20 Juli 2009 - 06:17

    Ome Hans:

    Fijn te horen dat je geniet. Ik heb respect voor al die moeilijke plaatsnamen die je moet onthouden.

    Enneh heeeel veeel vakantieplezier voor de komende tijd.

  • 20 Juli 2009 - 06:40

    Lidia:

    Hoi Ingrid,

    Je reist al veel in een korte tijd en met veel verschillende voertuigen. Jammer dat je op de ferry moest wachten en niet naar het strand kon maar dat haal je vast wel in deze vakantie geloof ik. Dat hutje aan zee klinkt wel heel lekker.Veel plezier en tot je volgende berichtje en misschien foto's. Groetjes Lidia

  • 20 Juli 2009 - 11:48

    Marco:

    Hey Ingrid,

    Ik krijg behoorlijk de indruk dat het item 'eten' een steeds belangrijker onderdeel van je vakantie wordt. Veel plezier verder!

    groet,
    Marco

  • 21 Juli 2009 - 05:41

    Ik:

    Hoi,
    Het is toch weer lastiger om de foto's te plaatsen, de meesten zijn te groot en het duurt erg lang om te uploaden

  • 21 Juli 2009 - 10:41

    Petra:

    Klinkt weer leuk allemaal Ing.
    Wij nu in Spanje met Peter Beense en Robert Leroy.....Klinkt ook weer leuk he!!!hahahahah.
    geniet maar lekker en veel plezier verder.
    gr Petra

  • 21 Juli 2009 - 10:41

    Petra:

    Klinkt weer leuk allemaal Ing.
    Wij nu in Spanje met Peter Beense en Robert Leroy.....Klinkt ook weer leuk he!!!hahahahah.
    geniet maar lekker en veel plezier verder.
    gr Petra

  • 21 Juli 2009 - 20:55

    Agnes:

    Ing, mooie foto's weer. De 3e, komt een tropisch buitje aan, heel mooi. Dat uitzicht hebben we hier in DHaag natuurlijk niet, maar die tropische buien vandaag wel. Geniet lekker, nog een weekje zelf en daarna saampjes.

  • 22 Juli 2009 - 06:24

    Bianca:

    Hoi Ing!
    ben weer aant lezen hoor. Heb je nog iets meegekregen van de zonsverduistering of bij jou ook bewolkt?
    heel veel plezier nog!
    Ik ga zo waterskien met Sil, ben benieuwd!!!
    x

  • 24 Juli 2009 - 11:10

    Tante 10:

    Hoi Ing,

    Meid, meid, wat een prachtige bestemmingen weer. Fijn dat je er toch nog een paar foto's bij hebt kunnen "persen". Dan gaat je tekst gelijk meer leven. Prachtige zonsondergangen zeg! Moet je op canvas laten afdrukken. Ik zie het al: over jou hoeven wij ons geen zorgen te maken. Dat zit wel "snor" daar in Maleisië. Nog veel plezier.
    Groetjes,
    tante 10

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 36242

Voorgaande reizen:

20 Juli 2019 - 26 Augustus 2019

Geen Zuidoost Azië maar Zuid Amerika

14 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Thailand

08 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Colombia i.p.v. Azië

12 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Sulawesi 2015

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Bali-Lombok-Flores en nog meer moois

02 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Strand, natuur, strand, natuur in Maleisie

22 April 2011 - 09 Mei 2011

Even 2 weken naar Zuid-Thailand

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Thailand-Laos-Thailand

11 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Maleisie:eerst alleen dan samen

20 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: