Terug in de bewoonde wereld en naar bounty strand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ingrid - WaarBenJij.nu Terug in de bewoonde wereld en naar bounty strand - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ingrid - WaarBenJij.nu

Terug in de bewoonde wereld en naar bounty strand

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

02 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi allemaal,
We zijn er nog hoor.....
Na het resort helemaal in het noordoosten zijn we terug gereisd met de taxi die ons daar had gebracht, hij hoefde maar 110 km heen en terug te rijden.
In de redelijk bewoonde wereld (Lahud Datu= het wilde westen van Borneo) hebben we een minibusje naar Semporna genomen. Hier aangekomen hadden we geen idee welke richting we op moesten; er stond nl. geen kaartje in onze footprint. Gelukkig kwamen we al snel bij een duikshop, die wist waar ons hotel was. Het was slechts 5 minuten lopen, maar ja met die warmte en die rugzak deden we er wel iets langer over. Na het inchecken zijn we gelijk het zwembad ingedoken. Semporna is een beetje een rare stad; de meeste mensen gaan gelijk door naar de eilanden of gaan hier duiken. Daarnaast zijn er hier veel immigranten, die het niet zo heel rijk hebben.
Wij kwamen hier om te snorkelen. En hebben het dat met veel plezier gedaan; we hebben gesnorkeld bij Mabul en Kapalai (vlakbij Sipadan=1 van de top 5 duikspots ter wereld. Het was hier dan ook supersnorkelen; heel veel grote, kleurige, kleine vissen, mooi koraal. Kortom we hebben ons goed vermaakt.
Na Semporna zijn we met de bus naar Tawau gereisd, vandaar zijn we naar Kota Kinabalu gevlogen.
In Kota Kinabalu aangekomen hadden we bedacht in de Rainforest Lodge te gaan verblijven voor 4 nachten...ze hadden wel plek aan de straatkant of aan de kant waar iedere avond live-muziek is tot een uur of 1(de receptie was iig zo eerlijk dit aan ons te vertellen). Wij op zoek naar een ander hotel. Zo gevonden aan de overkant nl net een week geopend superdeluxe 4 sterren hotel met zwembad en seaview (het was een beetje duurder dan gepland, maar ja het is hier helemaal gaaf).
In Kota Kinabalu hebben we een autootje gehuurd (nog kleiner dan mijn twingo) en zijn eerst een stuk naar het noorden gereden, waar we veel bekijks van de locals hadden. Daarna langs de Mount Kinabalu (4095m)gereden, prachtig. Verder nog langs mooie watervallen, bergen, tropische bossen weer terug.
Gister en vandaag hebben we gezond, gesnorkeld op de eilandjes voor de kust; mooi en leuk alleen erg druk.
Morgen gaan we verder naar Pulau Tiga, waar maar 1 resort is. Hier gaan we 3 dagen relaxen....want zaterdag vliegen we weer terug.
Groetjes Arie en Ingrid

• 02 Augustus 2011 - 14:36

Ingrid:

ha had je net gesmst, maar je zit achter de pc. Heb je die nederlandse mensen van "ik vertrek" nog gezien. Ze organiseerden boottochtjes en jeepsafari's. Omgeving zag er mooi uit op tv, dus dat zal in het echt wel helemaal gaaf zijn. Benieuwd naar alle foto's
    doei

• 02 Augustus 2011 - 20:23

Annet:

Dat ziet er niet verkeerd uit, moet ik ook maar eens naar toegaan. Konden jullie geen Myvi huren ? Fijne dagen op Pulau Tiga !

• 03 Augustus 2011 - 09:30

Mieke:

Tsjonge Ing wat genieten jullie!! Wederom prachtige foto's!!!
    Leuk pausmobieltje hebben jullie!!!
    Geniet maar want hier is het k....weer!! Na 3 dagen zon weer regen!!!
    Nog veel plezier gr Mieke

• 03 Augustus 2011 - 15:41

Jeanine:

Hoi Ingrid en Arie,
    Ook deze keer heb ik jullie weer gevolgd tijdens jullie reis dankzij jouw verslagen Ingrid! En niet te vergeten de mooie foto's! Geniet van jullie laatste dagen daar en ik hoop dat jullie weer veilig thuis zullen komen. Goede reis dus en tot snel Ingrid.
    Groetjes, Jeanine