Theeplantages, jungle en tropisch eilandjes - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Ingrid - WaarBenJij.nu Theeplantages, jungle en tropisch eilandjes - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Ingrid - WaarBenJij.nu

Theeplantages, jungle en tropisch eilandjes

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

03 Augustus 2009 | Maleisië, Kota Bharu

Hoi allemaal,
Na Langkawi waar we heerlijk hebben rondgetourd op een motor en een geweldig huis hebben gezien..., zijn we verder getrokken naar de Cameron Highlands.
Hier was het een stuk koeler en konden we zelfs onze sokken en truien gebruiken. We hebben hier een wandeling door de jungle gemaakt, erg leuk en vermoeiend, want overdag is het best wel warm. De volgende dag hebben we een tourtje gemaakt naar een uitzichtspunt op een hoge berg, wandeling door mossy forrest(bos helemaal overwoekerd met mos)en hebben we een bezoekje aan de theeplantages gebracht.Erg leuk.
In de Cameron Highlands hebben we een package van 3 dagen 2 nachten in Taman Negara geboekt(all inclusive=hotel,boottocht, bustocht, eten en jungle-activiteiten).
In de Taman Negara(=Nationaal park midden in de jungle aan de rivier)aangekomen na een busrit van ruim 4 uur en een boottocht van ruim 3 uur bleek ons hotel een kamer te zijn met een heleboel bedden; gelukkig wel voor onszelf, toilet buiten. Oftewel het was niet echt bijzonder ons chalet, maar oke. Na het eten zijn we een nightwalk gaan doen, helaas hebben we alleen insecten gezien; zoals vogelspin, wandelende tak, schorpioen en hele grote mieren. Na een goede nacht in ons stapelbed zijn we de volgende ochtend een canopy walk gaan doen= lopen op een hangende brug boven in de bomen; erg leuk en mooi uitzicht. Na de lunch hebben we ons in een bootje nat laten spetteren en hebben we de orang asli stam bezocht, die wonen in dit gebied.Hier heb ik mijn balllonen uitgedeeld; ze vonden ze leuk maar waren wel erg schuw.
Vanaf de Taman Negara hebben we de jungle train naar Kota Bharu genomen, waar we na ruim 8 uur reizen zijn aangekomen. Hier lopen de vrouwen behoorlijk gesluierd en gaan we straks naar de markt.
Morgen gaan we naar de Perhentian Islands waar we onze kleur weer even gaan bijwerken.
Groetjes van ons,
Arie en Ing

• 03 Augustus 2009 - 07:20

Tante 10:

Hoi Ing en Arie,
    Zo te zien, gaat het mij lukken als eerste op jullie verhaal te reageren. Joepie! Klinkt allemaal wel erg avontuurlijk, maar daar doe je het ook voor. Wel griezelig hoor met al die akelige insecten en met schorpioenen heb ik al helemaal niks. Jullie genieten er lekker van en dat moet je zo houden. Doen jullie wel voorzichtig met de zon? Qua weer hebben wij hier inmiddels ook niets te klagen, dus mij hoor je dan ook niet. Nog heel veel plezier saampjes en de hartelijke groeten vanuit een zonovergoten Zoetermeer.
    Tante 10

• 03 Augustus 2009 - 10:40

Greet:

Ik heb het misschien al eens vaker gezegd of geschreven maar de dingen die jij allemaal durft te ondernemen die vallen voor mij absoluut in de categorie 'heldendaden'. Vogelspin en schorpioen ....... Ik zou er niet dapper genoeg voor zijn maar wèl heel fijn dat jullie allebei niet zo bang zijn uitgevallen. Ik blijf lezen hoor, hoe spannend het ook nog mag worden. Groetjes.

• 03 Augustus 2009 - 21:35

Agnes:

Hoi Ingrid en Arie,
    Leuk om weer mee te lezen in jullie avonturen. Gaat volgens mij lekker en leuk zo. Dat van dat stapelbed in een huis met veel bedden moet je nog maar eens uitleggen (grapje, beetje plagen mag wel he). Tante 10 heeft helemaal gelijk, het wordt deze week tropisch in Nederland, 27/28 graden, puffen..... als je op kantoor zit.

• 04 Augustus 2009 - 07:41

Ingrid:

ja hoor ziggo is er weer, wat een irritant gedoe. Wel mooi dat je die wandeling boven de bomen hebt gedaan. Zag er in het boek ook stoer uit, maar goed dat je niet met mij bent ha ha

doei

• 04 Augustus 2009 - 22:30

Annet:

Leuk om te lezen waar jullie allemaal zijn. Kan me bij sommige plekken precies voorstellen hoe het er is en heb nu al zin in volgend jaar...
    Hele fijne tijd nog in dat prachtige land.

groeten !!!

• 06 Augustus 2009 - 17:27

Tonny:

Ha Ing en Arie. Even een berichtje uit Munchen. Hier erg luxe bij jullie vergeleken. Heb net over het stapelbed gelezen! Geen enge beesten. Alleen bier en wursten! Ook heel leuk hier hoor. Nog een dagje dan naar Florence.Niet te bruin worden en tot horens. Groetjes van ons 3tjes.

• 09 Augustus 2009 - 14:09

Mariette:

Ha die Ingrid en Arie,

Zo, je hebt hem al bijgewerkt en ik heb hem lekker gevonden! Wij zitten nu op Penang en houden nog kontakt met jullie hoor!

Groetjes, Willy, Mariette,Maura en Milan!

• 10 Augustus 2009 - 07:33

Petra:

hee ing en arie,
    leuk om weer op de hoogte te worden gehouden. Begint helemaal wer te kriebelen bij het zien van de foto´s en het lezen van de verhalen. Onze wereldreis> retourtje Otterlo zit er helaas weer op, bij ons toch ook spanning en sensatie; Nila die zonder remmen (ik was even vergeten hoe dat moest....)een veluwse heuvel af komt storten (gelukkig met goede afloop), bezoekje paleis het Loo> Rosa wil graag de roze kamer, Nila graag de blauwe, en voeren van wilde everzwijnen (er zat gelukkig wel een hek tussen...). Geniet de laatste dagen nog even flink, want voor je 't weet zit je weer in "the working routine"! Dikke kus en veel liefs van ons allemaal, Petra

• 11 Augustus 2009 - 08:11

Nancy:

hoi ingrid en arie,
    wat klinkt het heerlijk allemaal... hier op het groenepad is het alleen maar hard werken in de tuin op het moment.Als je terug bent lekker bijkletsen en foto's kijken. perhentian islands HEERLIJK....

groetjes nancy

• 16 Augustus 2009 - 07:46

Nanda:

Hey Ing,

Beetje late reactie, maar ik volg je nog steeds hoor. Zo'n jungletocht doet me weer erg aan mijn bergtochten denken. Het is altijd dd afzien maar achteraf heel leuk haha. Tot snel! Liefs Nanda