Vertrek en Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ingrid - WaarBenJij.nu Vertrek en Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ingrid - WaarBenJij.nu

Vertrek en Jakarta

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 Juli 2008 | Indonesië, Batavia

Uitgezwaaid door Ing, Annet en Anouk op schiphol, waar ik nog wel eventjes ruim 2 uurtjes moest rondbrengen, ben ik redelijk op tijd vertrokken.
Ben na een lange, maar goede vlucht met de klm via Kuala Lumpur aangekomen in Jakarta. De geur van wierook kwam mij al direct tegemoet en ik voelde me er goed bij(net alsof ik na vorig jaar nog aan het doorreizen was)
Ik werd van het vliegveld opgehaald en de taxi driver heeft mij allerlei nieuws over jakarta verteld. Bij mijn hotel(superchique) aangekomen werd ik erg aardig ontvangen met een welkomscocktail(wel alcoholvrij), daarna ben ik eventjes gaan zwemmen en gaan slapen, want die 14 uur vliegen had ik wel in mijn benen.
Vanmorgen begonnen met een heerlijk ontbijt, waarmee ik mijn dagje jakarta goed mee kon doorkomen. Ik ben begonnen met wandelen naar een markt en daarna naar het nationale monument(midden in de stad) en daarna met de bus naar het havengedeelte(batavia) van de stad.
1 Dagje jakarta is voor mij wel genoeg, met vermoeide voeten en mijn vliegreis nog in mijn benen, ben ik lekker gaan zwemmen en ga ik vanavond niet te laat naar bed.
Morgen vertrek ik naar Bogor met de trein.
Helaas kunnen de foto's nog niet worden geplaatst, deze volgen nog z.s.m. Hopelijk lukt het dan wel

  • 22 Juli 2008 - 11:24

    Niels:

    Dat klinkt al als echt vakantiegevoel! Groetjes, Niels

  • 22 Juli 2008 - 14:17

    Tante 10:

    Ing! Wat leuk nu al een bericht van je te lezen. Heb je geen last van de hitte (enorme overgang met hier)? En dan al zo'n lange wandeling! Pfff, goed van jou hoor. Bogor is helemaal geweldig. Een prima klimaat (bijna altijd een windje). Je zult ervan genieten.
    Groetjes,
    tante 10

  • 22 Juli 2008 - 15:17

    Jolanda:

    Hoi Ingrid, Gelukkig ben je goed aangekomen! Fijn om te lezen, dat het bij aankomst al zo'n goed gevoel gaf.
    Nou je vakantie is goed begonnen en je hebt nog een hele rit voor de boeg. Ik kijk met plezier uit naar je volgende verslag. Groetjes Jolanda.

  • 22 Juli 2008 - 16:09

    Nanda:

    Hey Ing,

    Klinkt super! Geniet van alles wat je gaat mee maken. Ben benieuwd naar de foto's! Ik ga over 2 dagen naar Malaga, ook heel veel zin in. Ben nu in jouw boeken aan het lezen, leuk. Groetjes Nanda

  • 22 Juli 2008 - 17:14

    Ingrid:

    daar ben ik dan....
    Micky heeft eten en anouk ligt in bed. Ik ga straks even lezen over bogor, heb je tips nodig??
    doei

  • 22 Juli 2008 - 18:26

    Ome Hans:

    Hoi Ingrid, ja het centrum van Jakarta is mooi en druk, het Monas-monument(met de gouden vlam) is zeker de moeite waard.
    Als je naar Bogor gaat, zijn de tuinen daar erg beroemd.

    Het wordt weer een reis om te genieten, wel druk maar ontzettend mooi.

  • 22 Juli 2008 - 19:23

    Erna:

    hoi Ing, gelukkig lekker begonnen dit keer! Misschien wel een klein beetje wennen??? Of is het gewoon (weer!)lekker?
    Gezellige treinreis naar Bogor! Vroeg op maar de moeite waard! (zeggen-ze...)

  • 22 Juli 2008 - 19:46

    Freja:

    He Ing,

    Klinkt heel erg veel vervelend allemaal! Maar probeer er toch maar een beetje van te genieten... Nee hoor, is de kift! Heel veel plezier, maar dat gaat ongetwijfeld lukken. Ook ik zie uit naar je volgende verslag.

    Freja

  • 23 Juli 2008 - 18:56

    Brenda:

    Hi Ing,

    Gelukkig is je reis goed verlopen. Geniet van de aankomende tijd! Wij gaan morgen op vakantie, maar probeer je berichtjes zoveel mogelijk te volgen. Veel plezier nog! Doeg, brenda

  • 23 Juli 2008 - 20:18

    Lidia:

    Gelukkig niet zoveel vertraging en verder alles goed verlopen. Jakarta is zeker wel een drukke stad dan is 1 dag wel genoeg. Fijne treinreis en veel plezier in Bogor.

    Groetjes Lidia

  • 24 Juli 2008 - 03:48

    Nancy:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen en nu kan het grote genieten gaan beginnen...en vergeet niet na een flinke wandeling een lekkere massage te nemen!! groetjes nancy

  • 24 Juli 2008 - 05:59

    Esther:

    Hai
    Ik krijg wel weer de kriebels als ik je berichtje lees. Veel plezier kus Es

  • 25 Juli 2008 - 11:17

    Silvia:

    Klinkt allemaal goed!! Veel plezier nog. Ik ben nu aangekomen in Manila. Hong Kong was erg leuk. xxx Silvia

  • 27 Juli 2008 - 21:31

    Annet:

    Zie nu pas je foto's hier, leuk ! Dat wordt weer úren foto's kijken als je terugbent. Heerlijk.

  • 27 Juli 2008 - 22:18

    Erik:

    het begint klinkt goed succes en ik blijf je achtervolgen

    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2009

Bijna op vakantie naar Maleisie

26 Augustus 2008

Thuis

18 Augustus 2008

Ubud, Candidasa, Padangbai, Legian

07 Augustus 2008

Yogjakarta Java en Lovina Beach Bali

28 Juli 2008

Bogor, Bandung en Pangandaran
Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 36188

Voorgaande reizen:

20 Juli 2019 - 26 Augustus 2019

Geen Zuidoost Azië maar Zuid Amerika

14 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Thailand

08 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Colombia i.p.v. Azië

12 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Sulawesi 2015

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Bali-Lombok-Flores en nog meer moois

02 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Strand, natuur, strand, natuur in Maleisie

22 April 2011 - 09 Mei 2011

Even 2 weken naar Zuid-Thailand

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Thailand-Laos-Thailand

11 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Maleisie:eerst alleen dan samen

20 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: