Laos Savanneket - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ingrid - WaarBenJij.nu Laos Savanneket - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ingrid - WaarBenJij.nu

Laos Savanneket

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 Maart 2007 | Laos, Vientiane

Vanuit Bangkok ben ik met de nachtbus naar Chongmek= de grens Thailand- Laos gegaan. Ongeveer een km voor de grens stopte de bus en moest ik in een pick-up wagen tot de grens verder reizen. Het uitchecken uit Thalind en inchecken in Laos verliep soepeltjes. Toen ik echter in Laos was ging er niet echt een bus ofzo en zag ik verder ook geen toeristen, beetje spannend.
Uiteindelijk ben ik met de lokale bevolking in een pick-up wagen beland en verder gereisd naar Pakse(45 km verder).
Hier aangekomen heb ik vrij snel een airco kamer gevonden, nl. wel nodig: het is best wel warm.
Tijdens het kijken naar een toertje naar de watervallen kwam ik een nederlands stel tegen, hier ben ik een paar dagen mee opgetrokken.
De watervallen en ongeving van Pakse waren erg mooi en lekker verfrissend.
We zijn ook nog bij een dorpje beland waar we ons hebben vermaakt met de lokale kinderen, dat was erg grappig en ik heb een aantal mooie foto's.
De volgende dag ben ik verder gereisd naar Savaneket, waar ik vandaag rond heb gefietst en allerlei wats= tempels heb bezocht, erg mooi en lekker relaxed.
Vanavond ga ik met de nacht v.i.p bus naar Vientiane= de hoofdstad van Laos.
Ik zal zo even kijken of het mij nu al lukt om foto's te plaatsen, anders moeten jullie noge evn geduld hebben.
Ik ga zo even een boekje lezen langs de mekong, even bijkomen vanhet fietsen en het warme weer!
Bedankt voor alle berichtjes tot nu toe.
Groetjes Ing

  • 07 Maart 2007 - 09:09

    Mieke Hessels:

    Ha die Ingrid, spannend allemaal zo reizen met de lokale bevolking. Leuk dat je wat Nederlanders bent tegengekomen.Kan je ervaringen uitwisselen. Ben reuze benieuwd naar de foto's, hopelijk gaat dat allemaal lukken. Heel veel succes verder en acht in spanning af.
    Liefs en groetjes Mieke

  • 07 Maart 2007 - 09:18

    Ingrid:

    klinkt wel goed zeg!
    Lekker relaxen met een boekje in de zon en wij maar ploeteren.
    Geniet er van en tot mails.

  • 07 Maart 2007 - 09:55

    Maarten:

    Je vermaakt je prima zo te lezen... Lekker hoor!

    Als je in Vientiane bent, probeer dan in de ochtend naar de Pha That Luang te gaan (dan is het lekker rustig) en terug te komen tegen als de zon gaat zakken. Beautifull!! Enne, 's ochtends ontbijten bij JoMa Bakery Cafe (Th Setthathirat): aanrader!!

    Grt.,
    Maarten

  • 07 Maart 2007 - 09:59

    Tante 10:

    Hé Ing, goed weer een berichtje van je te zien. Avontuurlijk oké, maar ga je niet te ver? Pas goed op jezelf hoor. Ooit maakten wij een boottocht op de Mekong. Prachtig hè? Kan bijna niet wachten je foto's te zien. Veel plezier! Groetjes,
    tante 10

  • 07 Maart 2007 - 10:31

    Patries:

    Super!!
    Heb het net met de kids gelezen, ze vinden het maar wat spannend en wachten op de foto's.
    Overigens....je hebt een goede taak volbracht, Daltonvisitatie ging goed en weer 5 jaar (lekker belangrijk zeker nu)predicaat!!!! Fijne dagen en tot mails.

  • 07 Maart 2007 - 10:35

    Frank:

    Lijkt me wel erg leuk hoor wat je doet, maar ook vermoeiend. Krijg een beetje Peking express idee als ik het zo leus. Veel plezier verder

  • 07 Maart 2007 - 10:53

    Sicco:

    Leuk, lekker een boekje lezen. Dat warme weer ben je zeker niet gewend. Bij ons regent het. Het is niet meer dan 10 graden.

  • 07 Maart 2007 - 10:53

    Siobhan Uit 7B:

    Heb je al genoten van je vakantie?
    Ik hoop het wel!
    Fijn dat je goed terecht bent gekomen!
    Ik wil je de groetjes doen van Sicco en Majka!

    xxxxxxx

  • 07 Maart 2007 - 10:53

    Sicco:

    Leuk, lekker een boekje lezen. Dat warme weer ben je zeker niet gewend. Bij ons regent het. Het is niet meer dan 10 graden.

  • 07 Maart 2007 - 10:55

    Majka:

    nee, ik ga typen. haha Sicco, ik ga typen. Ik ga typen. Ik ga typen ik ga typen.

  • 07 Maart 2007 - 13:35

    Zoetermeer Calling:

    Hallo Ingrid,

    Het is prettig om te vernemen dat je geen restanten meer hebt van je "ziektegevoel" en kan je dus optimaal genieten van de zaken om je heen.

    Als de Laotiaanse keuken net zo lekker is als je "Mexicaanse" soep, hou ik me aanbevolen om als slachtoffer te fungeren. Kortom geniet van de dingen die je al gedaan hebt en van de dingen die nog komen.

    Je oompie

  • 07 Maart 2007 - 13:49

    Silvia:

    Leuk om te lezen, dat je het naar je zin hebt! xxx Silvia

  • 07 Maart 2007 - 19:37

    Carolien (clien):

    Ga je nu ook meedoen met de pekingexpress? Ben erg benieuwd naar je foto's.Jij hebt het lekker warm wij hebben regen regen regen..... doei tot gauw weer clien

  • 07 Maart 2007 - 22:36

    Inge:

    Het gaat dus heel goed zo met je! En echt leuk om te lezen. De kinderfoto's zullen vast mooi zijn. Vrijdag ga ik een weekje skiene, maar hoop bij terugkomst weer verder te kunnen elzen,

    geniet ze,
    Inge

  • 08 Maart 2007 - 08:31

    Anita:

    Hai Ingrid,
    Die Nederlanders kom je ook overal tegen he, maar wel leuk. Ik vind het toch wel zo dapper en stoer van je dat dit allemaal in je uppie doet.Ben erg benieuwd naar de foto's. Hopelijk lukt dat snel. Heel veel plezier verder en pas goed op jezelf.
    x
    Anita

  • 08 Maart 2007 - 10:47

    Erna:

    Goed te lezen dat je lekker aan de reis begonnen bent! Wat je zo beschrijft klint mooi en relaxed, ben benieuwd of het lukt met de foto's. Veel reisplezier!!

  • 08 Maart 2007 - 12:46

    Maaike :

    hoi juf hoe gaat het daar in daar heel ver weg.
    zoals ik heb gelezen ben je nu in laos.
    fijne vakantie veder.

    kus maaike

  • 08 Maart 2007 - 13:34

    Lidia:

    Heel leuk wat jij meemaakt net een boek,vooral over de lokale bevolking en de kinderen dat is altijd byzonder. Bij de Mekong zijn wij ook geweest dus ik heb er een beeld bij, dat is best indrukwekkend. Ben benieuwd naar de foto"s.

  • 09 Maart 2007 - 08:55

    Jolanda:

    Hoi Ingrid, je hebt alweer aardig wat af gereisd. En prachtig weer! Hier regent het! Geniet ervan, maar 9 weken is wel lang hoor! Ik blijf je volgen. Groetjes Jolanda.

  • 09 Maart 2007 - 21:17

    Freja:

    Ha Ing,

    Gelukkig voel je je weer helemaal fit en kun je volop van je reis genieten. Hier in Nederland gebeurt toch niet veel bijzonders, op een paar dingen na: Kramer en Wust zijn beiden WK op resp. 5 km en 1500 m, de regen komt nog steeds/alweer met bakken uit de hemel en Geert Wilders doet een poging de meest populaire Nderlander! te worden. Kortom, je mist niets. Dus geniet er lekker van. Liefs, Freja

  • 10 Maart 2007 - 08:59

    Michael:

    Hallo juf,

    Hoe warm is het daar?

    Groetjes van michael

  • 10 Maart 2007 - 09:01

    Siobhan 7B:

    Hoi juf, :-)

    Heeft u al in het zwembad gelegen? Regent het daar?
    Wat heeft u allemaal gezien?

    Gr.

  • 10 Maart 2007 - 09:02

    Sicco:

    hoihoihoi juf,

    Wat mis ik u!
    Fijne vakantie verder. :-)

    doei

  • 10 Maart 2007 - 11:16

    Ik(ingrid Zelf):

    Hoi, even een korte update, vandaag ben ik op een binnenband de rivier afgegaan; heerlijk verfrissend, want het is hier minimaal 35 graden denk ik.

  • 11 Maart 2007 - 08:49

    Patty:

    Ha Ingrid,
    Klinkt goed allemaal. Misschien juist wel leuk om met de lokale bevolking te reizen, ik zie je helmaal zitten in de pick up! De temperatuur klinkt mij als muziek in de oren. ik ben de kou en wind nu wel zat. Ik verlang erg naar blote-benen-weer. Ben erg benieuwd naar je foto's, vooral van de tempels. Hier loopt alles zoals het moet, rapporten zijn af en lln besproken. Eerste tap workshop was erg leuk. Ben wel geweldig op mijn snufferd gevallen op de gladde kleutergym vloer, ik heb nu een spierpijn je wil het niet weten. Geniet ze!!!
    Groetjes Patty

  • 11 Maart 2007 - 13:33

    Ome Ben V Kleef:

    ik weet nu hoe het moet wij hopen dat je het leuk hebt. pas je een beetje op.
    groetjes
    tante Yvon en ome Ben

  • 11 Maart 2007 - 19:11

    Brenda:

    Hoi Ing,

    Jeetje wat heb je al veel gedaan en gezien zeg! Klinkt in ieder geval erg leuk en spannend allemaal. Dat je dat durft met de lokale bevolking in een pick-up wagen. Ben erg benieuwd naar de foto's.
    Geniet ervan!

    groetjes Brenda

  • 11 Maart 2007 - 21:35

    Agnes En Marion:

    Ja, dit is echt Ingrid op reis! En een stukje Laos per fiets, heel apart. Je bent lekker aan het avonturieren zo. Veel succes verder deze week! Ben jij je onderscheid tussen weekend en week al kwijt inmiddels, vroeg ik me opeens zo af?
    lieve groeten. A+M

  • 12 Maart 2007 - 13:08

    Coby:

    Hallo ingrid weet je wel zeker dat je niet met peking expres meedoe? Als ik het zo allemaal lees.

  • 13 Maart 2007 - 03:49

    Nancy:

    hoi ingrid, jee wat spannend allemaal en wat leuk dat je eventjes samen kon reizen met een nederlands stel.Ben benieuwd naar je foto's!
    'k blijf je volgen groetjes nancy

  • 17 Maart 2007 - 09:49

    Monique Scherf:

    wat ontzettend leuk om zo je reis mee te beleven. Dat met zo'n rubberband de rivier af lijkt me ook wel wat.Hier alles goed, Abel had goede cito score. laatste wedstrijd gelijk gespeeld. Liefs en wees voorzichtig. Monique S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2009

Bijna op vakantie naar Maleisie

26 Augustus 2008

Thuis

18 Augustus 2008

Ubud, Candidasa, Padangbai, Legian

07 Augustus 2008

Yogjakarta Java en Lovina Beach Bali

28 Juli 2008

Bogor, Bandung en Pangandaran
Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 36171

Voorgaande reizen:

20 Juli 2019 - 26 Augustus 2019

Geen Zuidoost Azië maar Zuid Amerika

14 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Thailand

08 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Colombia i.p.v. Azië

12 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Sulawesi 2015

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Bali-Lombok-Flores en nog meer moois

02 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Strand, natuur, strand, natuur in Maleisie

22 April 2011 - 09 Mei 2011

Even 2 weken naar Zuid-Thailand

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Thailand-Laos-Thailand

11 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Maleisie:eerst alleen dan samen

20 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: