Weer in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Gorontalo, Indonesië van Ingrid - WaarBenJij.nu Weer in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Gorontalo, Indonesië van Ingrid - WaarBenJij.nu

Weer in de bewoonde wereld

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Augustus 2015 | Indonesië, Gorontalo

Hoi allemaal,
ben weer in de bewoonde wereld en heb zowaar wifi die snel genoeg is om mijn reisverslag te uploaden, helaas niet snel genoeg voor foto's.
In Tentena zijn we(Nederlands stel: Guido en Marloes en ik)eerst naar de lokale markt gebrommerd, waar ze zelfs vleermuizen verkochten. Dat is nl een plaatselijke delicatesse net zoals hond, maar die hebben gelukkig niet gezien. Vervolgens zijn we naar hele mooie watervallen geweest, waar maar een paar toeristen komen en voor de rest lokalen. Erg leuk en erg mooi. Hier hebben we heerlijk gezwommen. Tijdens de klim omhoog moesten we echter wel regelmatig op de foto.
Daarna zijn we naar Siuri beach gebrommerd aan het Posomeer, ook weer erg mooi en relaxed. 's Avonds hebben we het meest lekkere eten gegeten bij een tentje om de hoek voor nog geen € 3,50 pp.
Oh ja nog een mooi weetje over Tentena:hier gaan ze op zondag vanaf 4 uur ' morgens zingen bij de Christelijke kerk als tegenhang van de moskee die elke dag door Tentena galmt. Het klonk best goed, beter dan de moskee
De volgende dag ben ik samen met het NL stel naar Ampana doorgereisd waar we om een uur of 1 aankwamen bij hele leuke hutjes. Deze hutjes lagen wel een beetje ver van de dorpskern. Maar ja we hadden honger en gingen dus kijken of we nog ergens konden eten. Al lopende kwam er een jongen met ons mee lopen, die graag Engels wilde spreken. En ja hij wist een goed restaurant wat open was, het was nl zondag en middag. Al met al heeft hij ons bij de Sulawese KFC gebracht. Hier hebben we wonder boven wonder erg smakelijk gegeten. Met paard en wagen terug naar onze hutjes waar we 's Avonds een noodlesoepje hebben gegeten, want we waren wel een beetje klaar met het bruisende Ampana.
Volgende dag met ferry naar waikae op de Togeans eilanden. Een hele mooie tocht over zee, waar ik zelfs dolfijnen heb gezien. Vanaf Waikae zou ik worden opgehaald om naar Kadidiri Paradise te worden gebracht. Na ruim 2 uur wachten werd ik door de waterboot van Kadidiri Paradise opgehaald, maar ik moest natuurlijk wachten tot de boot vol was met zoet water voor op het eiland. Uiteindelijk ruim 3 uur later was ik op mijn tropische bestemming,de bestemming was prachtig. De hutjes waren echter een beetje vies, maar na de schoonste te hebben uitgekozen een duik in het heldere water. 's Avonds bij het diner kwam ik achter dat er een grote groep luidruchtige jonge Nlers op hetzelfde paradijsje zaten. Ze hebben doorgefeest tot 4 uur, wat mij 's morgens heeft doen besluiten eens even bij de buren Black Marlin te kijken.
Deze hutjes zagen er veel beter en schoner uit, dus mijn keuze was snel gemaakt. Marloes en Guido waren enigszins verbaasd mij te zien, maar vonden het erg gezellig. We hebben dan ook regelmatig spelletjes zitten doen.
Verder heb ik nog een snorkeltrip gedaan naar jellyfish lake, waar ik slechts heel even in ben geweest, want ik vind het helemaal niets om tussen de kwallen te zwemmen. Daarna zijn we naar een mooi strandje gevaren waar ik nog erg mooi heb gesnorkeld. Bij Black Marlin voor de deur heb ik trouwens ook heerlijk gesnorkeld en in mij waterhangmat gedobberd. Ook hier was weer iemand die mij wel zag zitten....volgende keer doe ik een ring om. Hij wilde met mij op de foto in mijn hutje. Uiteraard niet gedaan. Verder in de repeat gegooid dat ik die geweldige waterhangmat van mijn "husband" gekregen, haha.
Na 7 heerlijke dagen op Kadidiri eiland ben ik met de nachtferry naar Gorontalo gevaren, waar ik na ruim 14 uur op de woelige zee aan kwam. Ik had gelukkig wel een hutje geboekt, dit was de slaapplek van de machinist.
Rond 7 uur vanmorgen kwam ik aan bij mijn hotel, waar ik gelukkig direct op de kamer mocht.vanmiddag nog even naar een shoppingmall geweest, waar ik heb genoten van een heerlijke ijscappucino en een hamburger. Mmm nl op de Togeans alleen maar rijst minimaal 2x per dag met vis of kip.
Morgen reis ik verder richting Tangkoko National Park, waar ik hoop tarsiers=spookdiertjes te zien. Daarna reis ik naar Bunaken eiandl, waar ik wederom hoop te snorkelen en te dobberen in mijn waterhangmatje.
Groetjes Ing

  • 04 Augustus 2015 - 17:36

    Je Ome Hans:

    Hoi Ing, het zal wel wennen worden om straks "droog" te slapen iop een matras en niet meer in een waterhangmat. Maar het zijn wel leuke belevenissen. Ik hoop dat je nog vele leuke dingen gaat meemaken, want je verhalen zijn altijd erg enthousiast.

    Wij leven helemaal met je mee.

    Groetjes en blijf gezond.


  • 04 Augustus 2015 - 20:24

    Erna:

    Wat een mooie verhalen...zo anders als er bijna geen andere toeristen zijn. Zoals je beschrijft "terug in de tijd ".
    Ik ben wel benieuwd hoeveel aanzoeken je hebt gekregen... Veel plezier en geniet nog van de rust!

    groetjes, Erna

  • 04 Augustus 2015 - 20:54

    Anita:

    Mooi verhaal weer, ik geniet van het lezen!
    Neem aan dat jij er ook veel van geniet, blijven doen hoor...veel plezier nog!!

    groetjes Anita

  • 04 Augustus 2015 - 22:17

    Joyce:

    Klinkt heerlijk, ING! Lees stilletjes mee. Leuk om op fb dan wel een paar fotootjes te wien. Word er wel nieuwsgierig van. Lekker genieten!! Tot gauw en ik hou je site in de gaten! Liefs joyce

  • 05 Augustus 2015 - 12:49

    Ingrid Taal:

    Hey ing, leuk verslag weer! Spijt dat ik je niet ben komen opzoeken ;-)
    Groetjes en veel plezier

  • 06 Augustus 2015 - 03:51

    Rinskje:

    Weer mooie verhalen Ing. Hoop dat je de mannen een beetje van het lijf kunt houden...
    Veel plezier nog en groeten van ons allemaal

  • 10 Augustus 2015 - 09:59

    Ing:

    leuk om te lezen, is wat uitgebreider dan de sms ;-)
    veel plezier nog!

  • 10 Augustus 2015 - 13:22

    Anja:

    Erg leuk om je verhalen te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Geniet er nog maar lekker van en veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 36152

Voorgaande reizen:

20 Juli 2019 - 26 Augustus 2019

Geen Zuidoost Azië maar Zuid Amerika

14 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Thailand

08 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Colombia i.p.v. Azië

12 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Sulawesi 2015

09 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Bali-Lombok-Flores en nog meer moois

02 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Strand, natuur, strand, natuur in Maleisie

22 April 2011 - 09 Mei 2011

Even 2 weken naar Zuid-Thailand

04 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Thailand-Laos-Thailand

11 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Maleisie:eerst alleen dan samen

20 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: