Eindelijk in Flores.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ingrid - WaarBenJij.nu Eindelijk in Flores.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ingrid - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Flores....

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Hoi allemaal,
Na een reis van 42 uur over zee en over land ben ik eindelijk 2 dagen geleden op Flores aangekomen.
Mijn boottrip naar Flores via Komodo eiland ging nl. niet door, want de boot was kapot. De touragent kwam het echter half uurtje voor vertrek melden...handig. Ik moest dus iets anders regelen. Boot werd lastig; eerst mogelijk vertrek met een boottrip op 21 juli en dan 4 dagen onderweg naar Flores, vanwaar ik de 27ste vlieg naar Bali. Geen goed plan.
Hotelmanager(die trouwens graag met me wil trouwen...)had goed plan: de bus overland. Ticket van Lombok tot Flores met alle boot/bustochten. Oke, goed plan.
Ben door hotelmanager naar busstation gebracht, waar ik met 6 andere toeristen 2 uur moest wachten voordat we gingen vertrekken. Aangekomen bijj 1ste ferry bleek dat we te laat waren, 2 uur vertraging. Gevolg overal de aansluiting missen. Uiteindelijk zijn we in Bima op Sumbabwa gedropt op het busstation, ook fijn. Een Belgische vrouw en ik zijn op zoek gegaan naar kantoor van de bussmaatschappij en die hebben geregeld dat we met een pickup naar de volgende haven zijn gebracht(we waren inmiddels al 24 uur onderweg). Tijdens de tocht met de pickup nog aangehouden door de politie, maar ere was geen probleem. Zij vonden ons(de toeristen)er interessant en wilden graag met ons op de foto, oke.
Daarna verder naar de haven, weer en paar uur wachten. En gelukkig daar kwam de ferry naar Flores(10 uur op de ferry). OP Flores aangekomen bleek het ons geboekte hotel onvindbaar, pfff. Nu was ik er wel een beetje klaar mee. Gelukkig ander hotel gevonden en paar uur geslapen. We kwamen nl. pas om 3 uur in de nacht aan.
Volgende dag ingecheckt in superleuk eenvoudig hotelletje met uitzicht op de haven, omliggende eilanden en een mooie tuin. Super.
Volgende dag op 2 daagse trip naar Rinca-eiland en Komodo-eiland om de varanen te spotten.
1ste dag 2 uur varen op de boot met 4 andere toeristen, een gids en 2 bootmannen naar Rinca -eiland. Daar onder begelieding een trekking met als doel de Komodovaraan te spotten. Het is echter paringstijd en dan is het lastig ze te zien(ze gaan dan nl. de bergen in). Maar wij hadden geluk in een rivierbedding kwam een mannetjes Komodo ons tegemoet gelopen. Moesten we snel in de achteruit, ging hij ons achtervolgen....best spannend. Maar gelukkig na 5 minuten bleef hij op zijn plek --> gevolg mooie foto's. Jippie. Onze dag kon al niet meer stuk. Terug naar de boot waar een heerlijke lunch voor ons klaarstond. Vervolgens snorkelen bij Pink beach(Komodo Island), prachtig ongerept koraal en supermooie vissen. Wauw. Daarna 's avonds 1000en vleermuizen vanuit de mangroven over zien vliegen vanaf onze boot, super. Om half 10 gaan slapen in ons bedje op het dek.
2de Dag rond 6en wakker door een mooie sunrise, geweldig. Daarna ontbijten aan bord onderweg naar Komodo-eiland om weer de Komodo varaan te zien. Om 7 uur gestart met de trekking en ja hoor, we hadden weer geluk...Deze Komodo ging er goed voor liggen om gefotografeerd te worden, supergaaf. De trip kom gslaagd genoemd worden. Daarna 4 uurtjes varan naar volgende snorkelplek; onderweg dolfijnen gezien.
Nu weer terug in Labuan Bajo, morgen beetje dorp verkennen. Dag erna met gids de omgeving bekijken. En daarna waarschijnlijk naar eiland hier een uurtje vandaan voor een paar dagen.
Wordt vervolgd....maar ben superblij dat ik de KOMODO varaan heb gezien.
Groetjes Ing

• 20 Juli 2012 - 14:12

Jeffrey:

Nou Ing, je kan niet zeggen dat je saaie vakanties hebt ;). Hopelijk verloopt de rest van de vakantie wat gladder. Enjoy :)

• 20 Juli 2012 - 15:09

Annet:

Wat een (ge)reis ! Geweldig, dat snorkelen en dat je DE varaan gezien hebt. Dat wordt een lange avond foto's kijken als je terug bent, gezellig. En nu op naar je volgende avontuur.

• 20 Juli 2012 - 22:23

Oom Hans:

Hoi Ingrid, dit zijn nog eens belevenissen die niet in de brochure staan. Hopelijk gaat de rest van de reis beter conform planning.
    Groetjes

• 21 Juli 2012 - 09:25

Mieke De Vos:

Hoi ing, gelukkig bericht van overzee. Dacht al dat zo'n engerd je te pakken had gekregen. Zo'n hutje aan het strand lijkt mij ook wel wat. Mooi!!!!!
    Je maakt weer een hoop mee, leuk om te lezen die avonturen!!!! Veel plezier op het volgende eiland. Ben nu alweer nieuwsgierig!!! Geniet, liefs Miek

• 21 Juli 2012 - 15:17

Nancy:

he ing je kletst er wel snel overheen maar die hotelmanager die met je wilde trouwen??? Ik zie wel wat in een vast vakantieplekje hihi.. we willen natuurlijk wel foto's zien he..van die varanen bedoel ik. Nog heel veel plezier en dat beetje afzien en die plan-plan houding van de aziaten hoort er bij he! maar dat hoef ik jou niet te vertellen.. xxnancy

• 21 Juli 2012 - 16:02

Janny:

Klinkt allemaal weer heel spannend. Wat een reis heb jij weer. Hopelijk kom je een hoop leuke mensen tegen. Bij ons alles goed. We zitten nu in Hoi An. Net vervoer geregeld om naar Hue te gaan. Morgen naar my son. Komt allemaal goed.
    Veel plezier nog.

• 21 Juli 2012 - 16:02

Janny:

Veel plezier nog.

• 21 Juli 2012 - 18:35

Brenda:

Pfff..wat een gedoe allemaal, maar wel weer super leuk. Binnenkort een huwelijk..haha. Veel plezier nog Ing!

• 21 Juli 2012 - 20:17

Marianne:

Wat een verhaal zeg.
    Gelukkig dat het je toch gelukt is.
    Knap gedaan hoor Ing!!!!

Ben je al een beetje bruin??
    Wanneer tref je de van Zaaltjes??
    Geniet maar lekker!!

Liefs Marianne

• 21 Juli 2012 - 22:29

Monique:

Hoi Ing,

Goede reis nog verders! Ik ben inmiddels op de Azoren. We hebben de eerste avond al een paar nieuwe vrienden ontmoet (twee mannen die voor onbeperkte tijd zijn gaan zeilen, allebei eigen boot). Morgen gaan we voor de lunch met ze bbq-en en aan het eind van de middag komt Ron aan in Horta.
    Maandag aanmonsteren op de boot.

Ciao!
    Monique

• 22 Juli 2012 - 20:36

Coby:

Jeetje Ing jij maakt ook altijd wat mee he. En dan ook nog een huwelijks aanziek? Wat een reis om de wereld heb je moeten maken. Veel plezier nog.Groetjes Coby

• 23 Juli 2012 - 10:34

Marco:

Hoi Ingrid,

Ik had niet begrepen dat je je toekomstige huwelijkspartner ging ophalen.
    Geniet en have fun!
    Marco

• 25 Juli 2012 - 13:31

Ing:

Whaahaaa een huwelijksaanzoek! Maar daar vieren dan? Lijkt me een mooi reisje voor ons. Hoor wel van je als je richting Bali gaat. Veel plezier nog x van ons

• 29 Juli 2012 - 19:33

Erna:

zoooo...en waar is dan de foto van je toekomstige echtgenoot!!!!! maar zo'n varaan maakt toch wel veel goed! geniet en snorkel-ze